Benzyna zbyt tania na montaż gazu? Sprawdź jak jest naprawdę i zacznij oszczędzać.

Serwis i gwarancja producenta nawet do 5 lat!

  • Przykładowe auto: Audi A4 1.8T 163KM (2003 r.).
  • Średnie zużycie benzyny: 11l/100km.
  • Średnie zużycie gazu LPG: 12,5l/100km.
  • Cena benzyzny (Pb95): 3,79 zł/l.
  • Cena gazu (LPG): 1,69 zł/l.
  • Średni roczny przebieg auta: 15 tyś. km.

Twoje oszczędności:

  • 20,5 zł na każde przejechane 100 km.
  • 205 zł na każde przejechane 1000 km.
  • 2050 zł na każde przejechane 10000 km.
  • 3075 zł na każde przejechane 15000 km.
  • 4100 zł na każde przejechane 20000 km.
  • I tak dalej!

Zapytaj o cenę i umów się na montaż!

tel. 790 346 161, 85 7430 120

Montaż instalacji gazowych w Autoserwisie Księżyno

Przyjęcie samochodu na montaż

  1. Przyjazd na umówioną godzinę.
  2. Otwarcie zlecenia:
    • dane pojazdu i właściciela,
    • wybór podzespołów oraz ich umiejscowienie,
    • wybór rodzaju gwarancji.
  3. Przyjęcie pojazdu na serwis:
    • oględziny zewnętrzne pojazdu,
    • sprawdzenie błędów komputera pokładowego,
    • wybór umiejscowienia zaworu tankowania,
    • wybór umiejscowienia przełącznika benzyna/gaz.
  4. Zabezpieczenie samochodu:
    • oklejenie kierownicy taśmą zabezpieczającą,
    • pokrowiec na fotel kierowcy,
    • maty zabezpieczające zderzaki, nadkola przednie, zderzak tylny oraz próg załadunkowy bagażnika.
  5. Przekazanie auta zastępczego (tylko w przypadku zgłoszenia zapotrzebowania podczas umawianiu się na montaż instalacji).

Montaż instalacji gazowej

  1. Montaż zbiornika LPG wraz z osprzętem (wielozawór, czujnik poziomu gazu).
  2. Montaż zaworu tankowania w wybranym przez klienta miejscu.
  3. Przeciągnięcie wiązki elektrycznej oraz przewodów gazowych pod podłogą do przedniej części auta.
  4. Montaż reduktora, filtra, wtryskiwaczy, sterownika oraz innych podzespołów.
  5. Montaż przełącznika benzyna/gaz w wybranym przez klienta miejscu.
  6. Podłączenie wiązki elektrycznej do systemu.
  7. Pierwsze tankowanie połączone z pierwszym uruchomieniem i kalibracją instalacji gazowej.

Odbiór samochodu

  1. Przygotowanie auta do odbioru:
    • tankowanie gazu do pełna,
    • odkurzanie samochodu,
    • oględziny kierownika warsztatu.
  2. Dopełnienie formalności z płatnościami.
  3. Zwrot auta zastępczego.
  4. Przekazanie dokumentów (świadectwo homologacji, dokumenty zbiornika, faktura za montaż, książka gwarancyjna).
  5. Oględziny auta z klientem.
  6. Szkolenie z zasad eksploatacji instalacji gazowej.
  7. Przypomnienie o bezpłatnym przeglądzie po 1000km.

Kompletna instalacja gazowa EuropeGAS

Sterownik wtrysku gazu

Jest to mózg całego systemu. Odczytuje parametry z komputera pokładowego samochodu i dopasowuje odpowiednią dawkę gazu.

Reduktor

Zadaniem reduktora jest zmiana stanu skupienia gazu z ciekłego na lotny. Dzieje się to dzięki ogrzaniu LPG przez ciecz z układu chłodzącego samochodu do temperatury około 35°C.

Wtryskiwacze

Zapewniają precyzyjne dawkowanie gazu bezpośrednio do każdego z cylindrów. Z uwagi na wymóg wysokiej powtarzalności cyklów, wykonane są z najwyższej jakości materiałów. Do wtryskiwaczy musi trafiać gaz pozbawiony jakichkolwiek zanieczyszczeń.

Filtr fazy lotnej

Filtr montuje się między reduktorem a wtryskiwaczami. Jego zadaniem jest odseparowanie cząstek stałych oraz innych zanieczyszczeń z gazu. Regularna wymiana filtra wydłuża żywotność wtryskiwaczy gazowych.

Map sensor

Jest to czujnik mierzący ciśnienie i temperaturę gazu bezpośrednio w strumieniu. Dzięki niemu sterownik może jeszcze bardziej precyzyjnie określać dawkę gazu.

EG SWITCH

Przełącznik benzyna/gaz służy do zmiany rodzaju paliwa. Wbudowane diody LED pokazują aktualny poziom gazu w zbiorniku. Zintegrowany głośnik powiadamia o najważniejszych parametrach instalacji gazowej.

EG FLEX

Wysokociśnieniowy przewód syntetyczny  przeznaczony jest do stosowania jako doskonała alternatywa dla przewodów miedzianych. Znacznie skraca czas montażu instalacji.

Zawór tankowania

Służy do tankowania gazu. Wyróżniamy dwa typy zaworów:

  • pełny
  • krótki (sport) – z przejściówką do wkręcania.

EG HLS

Bezstykowy czujnik poziomu gazu w zbiorniku.

Wielozawór

Wielozawór montuje się w zbiorniku. W jego skład wchodzi:

  • zawór 80% – ogranicza napełnienie zbiornika do 80%,
  • zawór zwrotny – zabezpiecza przed cofaniem gazu,
  • zawór wypływu – zabezpiecza przed nadmiernym wypływem gazu,
  • zawór bezpieczeństwa – zabezpiecza zbiornik przed nadmiernym wzrostem ciśnienia,
  • zawór ogniowy – zabezpiecza zbiornik przed wybuchem. Otwiera się po przekroczeniu 110°C i upuszcza gaz ze zbiornika,
  • wskaźnik poziomu paliwa,
  • ręczny zawór roboczy.

Zbiornik LPG

Zbiornik LPG służy do magazynowania gazu. Bardzo restrykcyjne wymogi homologacyjne sprawiają, że zbiornik LPG podczas zderzenia jest bezpieczniejszy od zbiornika benzynowego.

Ze względu na budowę wyróżniamy 3 typy:

  • cylindryczny – zbiornik o walcowatym kształcie. Montowany w bagażniku,
  • toroidalny wewnętrzny– zbiornik o owalnym kształcie. Montowany w miejscu koła zapasowego
  • toroidalny zewnętrzny – zbiornik o owalnym kształcie. Montowany pod bagażnikiem na zewnątrz pojazdu

Auto Serwis Księżyno radzi

Czy silnik traci moc po zamontowaniu instalacji gazowej?

W generacjach I-IV różnica mocy w stosunku do samochodu benzynowego, a tego z instalacją gazową nie powinna przekraczać 15%. Jest to nieuniknione, gdyż gaz ma mniejszą wartość opałową. Wartość opałowa tego paliwa wynosi przy składzie propan/butan na poziomie 30/70 –25,15 MJ/dm³ i dla 70/30 przyjmuje wartość 23,75 MJ/dm³. Dla porównania benzyna 95 osiąga wartość opałową ~32,8 MJ/dm³.

Czy gaz można zakładać tylko do nowych samochodów?

Nie ma przeciwwskazań do montażu instalacji w samochodach starszych i takich o dużym przebiegu, jeśli silnik nie spala nadmiernie oleju i ma odpowiednią kompresję.

Czy instalacja gazowa jest bezpieczna?

Instalacje gazowe montowane przez nas posiadają wszelkie atesty bezpieczeństwa europejskiego i krajowego, dlatego nie ma przeciwwskazań do dopuszczenia pojazdu do ruchu, jak również podstaw do twierdzenia, że instalacja gazowa może być niebezpieczna, zwłaszcza, że system ten posiada szereg zabezpieczeń zarówno mechanicznych, jak i elektrycznych.

Czy można się spodziewać problemów, które nie występowały wcześniej?

Trzeba dbać o jakość świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia i filtru powietrza. Również jakość tankowanego gazu może mieć wpływ na naszą instalację.

Jaki zbiornik zamontować: cylindryczny czy toroidalny?

Do instalacji gazowej możemy wybrać jeden z dwóch rodzajów zbiornika – zwykła butla lub zbiornik toroidalny montowany w miejsce koła zapasowego. Rozwiązanie pierwsze umożliwia zamontowanie relatywnie dużego zbiornika (w dużych samochodach nawet 90 litrów). Jego wadą jest ograniczenie przestrzeni bagażowej i brak choćby najmniejszej możliwości przesunięcia zbiornika w razie potrzeby. Drugie rozwiązanie – zbiornik toroidalny zamontowany w miejscu koła zapasowego – jest bardziej praktyczny dla osób potrzebujących całego bagażnika, ale pojemność zbiornika nie jest wtedy zbyt duża. Koło zapasowe trzyma się wtedy zazwyczaj luzem w bagażniku, a w razie potrzeby można je zawsze położyć np. za siedzenia. Wybór zbiornika jest więc indywidualną sprawą, z reguły jednak zbiornik toroidalny kierowcy uważają za to lepsze rozwiązanie.

Czy można jeździć tylko na gazie?

Nie można. Odpalenie silnika oraz praca aż do osiągnięcia minimalnych parametrów do przejścia na gaz odbywa się na benzynie. Zazwyczaj trwa to od 1 do 3 km w zależności od temperatury zewnętrznej.

 

Czy założenie instalacji gazowej jest opłacalne?

Tak, ponieważ gaz jest znacznie tańszy w stosunku do benzyny.

Jakie są najważniejsze zalety posiadania sekwencyjnej instalacji gazowej w aucie?
  • do 60% mniejsze wydatki na paliwo
  • podwójny zasięg dzięki użyciu dwóch rodzajów paliwa
  • montaż do prawie wszystkich pojazdów napędzanych silnikami benzynowymi
  • 80% mniejsza emisja substancji szkodliwych niż benzyna czy diesel
  • chroni środowisko
  • silniki pracują wyraźnie ciszej
  • proces tankowania tak prosty jak przy benzynie
  • bezproblemowe przełączanie z napędu benzynowego na gazowy
  • wysoki poziom bezpieczeństwa (instalacje testowane i homologowane)
  • spełniony Europejski Poziom Bezpieczeństwa E 67 R 01
  • zwrot kosztów inwestycji zwraca się już po 10 000 km
  • stale rosnąca ilość stacji LPG

Zakładam instalację gazową!

Bądź na bieżąco z nowościami od EuropeGAS!

DLA TYCH, KTÓRZY MYŚLĄ, ŻE TO ZWYKŁE INSTALACJE AUTOGAZ – MAMY SZERSZĄ WIZJĘ

focus
KAŻDY NASZ PRODUKT ODZWIERCIEDLA NASZĄ PASJĘ I POŚWIĘCENIE

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Telefon

Firma

Kraj

Twoja wiadomość:

 Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych umieszczonych w niniejszym formularzu zgodnie z treścią ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883) przez EuropeGAS Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, przy ul. Hurtowej 13, który będzie ich administratorem. Dane te mogą być przetwarzane dla celów marketingowych, w tym przy promocji nowych produktów i usług EuropeGAS, jak również w celu uzyskania mojej opinii na temat tych produktów i usług. Jestem świadomy/a dobrowolnego udostępnienia danych osobowych oraz przysługującego mi prawa wglądu do tych danych oraz ich poprawiania lub usunięcia. Wyrażam zgodę na przesyłanie mi przez EuropeGAS Sp. z o.o. na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej informacji handlowych.